Harmonie St. Joseph - Berg aan de Maas

Jeugdcommissie

De jeugdcommissie van de harmonie is opgericht met als doel de kinderen die instromen in de jeugdharmonie te begeleiden en te informeren over alles wat de harmonie en jeugdharmonie aangaat. Ook met vragen of problemen kunnen de kinderen altijd bij ons terecht. We proberen deze dan zo snel mogelijk te beantwoorden / op te lossen.

De jeugdcommissie organiseert ieder jaar een muziekdemonstratie op basisschool “deAvonturijn”. Deze muziekdemonstratie is bedoeld als ledenwerving voor de opleidingen van harmonie en drumband. Aan deze ledenwerving doen de blokfluiters, de jeugdharmonie en de drumband mee. Tussen de optredens door legt Marie-Josée Marx dan van alles uit over de AMV- opleiding.

Ook organiseert de jeugdcommissie jaarlijks een aantal terugkerende activitieiten voor de kinderen. Variërend van filmmiddag/avond tot barbecue in de zomer tot après-ski party in de winter. Speciaal voor de kleineren wordt vóór deze laatste twee activiteiten nog iets extra’s georganiseerd. Deze activiteiten zijn vooral bedoeld om de band tussen kinderen,  ouders en  de rest van de vereniging te verstevigen.